اگر تا به حال اسم نرم افزار سي آر ام به گوشتان نخورده است، شايد به اين دليل باشد که شما به عنوان يک مسئول يا مدير دغدغه هاي کاري زيادي نداريد. از طرفي ممکن است شما دچار مشکلات و معضلات عديده اي مانند کاهش فروش، عدم رضايت مشتريان، ديده نشدن کسب و کار، عدم قدرت در رقابت و بسياري مسائل ديگر باشيد اما تا به اکنون از فوايد ابزاري چون سي آر ام (CRM) به دلايل مختلف غافل شده ايد. در هر دو حالت آگاهي از يک تکنولوژي ضروري و جديد به نام نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان يا سي آر ام، مي تواند به تحولي که شما در کسب و کارتان به انتظارش نشسته ايد کمک کند. تنها کافي است تا با اين نرم افزار و قابليت هاي منحصر به فرد آن بيشتر آشنا شويد و دقيقا بفهميد که چه مي کند.


 


ساختن فرم کسب و کار با نرم افزار CRM


 


نرم افزار CRM در درجه اول يک راهکار اصلي براي رسيدن به تمام اهداف تجاري است. چرا که هميشه يکي از مهمترين موضوعات و دغدغه هاي هر کسب و کار، داشتن يک نظام مشخص براي پياده سازي اهداف استراتژيک سازمان خواهد بود. منظور از اهداف استراتژيک مي تواند، بالا بردن سطح رضايت کارمندان و مشتريان، جذب مشتريان جديد، رسيدن به سود بيشتر، گسترش دامنه فعاليت و کاهش خرج هاي اضافي سازمان باشد. نرم افزار CRM براي رسيدن به اتمام اين اهداف ساخته شده است و وظيفه خود را با رويکرد تمرکز بر مشتري انجام مي دهد.


 


تمرکز بر مشتريان از طريق CRM براي ثبات تجارت


 


روابطي که شما با مشتري خود ايجاد ميکنيد سطح موفقيت شرکت شما را تعيين مي کند و مانند هر رابطه مهم سطح موفقيت آن به ميزان شناخت يکديگر بستگي دارد. اما برخلاف بيشتر روابط شخصي، رابطه فروشنده و مشتري رابطه اي است که ممکن است در آن کمي احساس نااميدي کنيد. از اين گذشته، بيشتر مشتريان مجبور نيستند تا صد در صد براي شناخت کسب و کار شما تلاش کنند. زيرا آنها فکر مي کنند که همه چيزهايي که ممکن است بخواهند بدانند به راحتي در دسترس است.


با اين حال، جمع آوري اطلاعات در مورد مشتريان براي تسهيل بهتر روابط کاري براي کسب و کارها امري بسيار دشوار است. و البته اهميت داده هاي مشتري پس از جمع آوري به پايان نمي رسد. نگه داشتن سوابق دقيق و در دسترس از معاملات، ترجيحات، نيازها و نگراني هاي مشتريان به راحتي مي تواند به معناي تفاوت بين روابطي باشد که سود هر دو طرف را به همراه دارد و در نتيجه موجب ايجاد احساس نيتي در طرف ديگر شود.


نرم افزار CRM به جمع آوري اين سوابق از طريق کانالهاي مختلف کمک مي کند و آنها را براي دسترسي بهتر، طبقه بندي و آماده استفاده مي نمايد. طبق تحقيقات ثابت شده است که استفاده از نرم افزار CRM ميزان بازگشت مشترياني که حداقل يک بار از شما خريد کرده اند را 27% افزايش مي دهد.



راهي براي کاهش هزينه هاي تحميلي با CRM


بدون استفاده از سي آر ام، هر زماني که از کارمندان و مشتريان بابت فرآيندهاي مختلف فروش از دست مي رود، حکم هزينه هايي را دارد که بدون توجه به بهينه نبودن فعاليت ها بايد پرداخت شود. براي مثال نبود اتوماسيون و بروکراسي براي کارمندان، زمان بسيار زيادي را جهت ايجاد پروفايل مشتريان، اسناد فروش و ثبت تمامي سوابق نياز دارد، که اين موضوع به منزله عقب ماندن از برنامه کاري و از دست رفتن مجال کافي براي رسيدگي به امور تمام مشتريان مي باشد. به همين شکل براي مديران دريافت گزارشاتي که بتوان از طريق آنها به سرعت درباره تغييرات فرآيندهاي کاري تصميم اتخاذ نمود، موضوعي حياتي است که نبود آن مي تواند کسب و کار را در عرض چند روز متحمل خسارت هاي زيادي کند. خريد CRM مناسب مي تواند اين معضل را به


 


آساني حل نمايد. زيرا مي توان اتوماسيون را براي پيگيري آسان وظايف تعريف کرد و پس از ثبت ديجيتال تمامي اطلاعات مشتريان، معاملات و کارمندان و جزئيات فروش، گزارش هاي لازم را در عرض چندين دقيقه دريافت نمود.



به زبان ساده استفاده از برنامه CRM  مزيت هاي زير را در کسب و کار شما ايجاد مي کنند


جمع آوري اطلاعات مشتريان ، پيگيري ها،فروش ها و . در يک پايگاه داده متمرکز


ارائه يک ابزار براي منظم کردن و سريع کردن پيگيري ها


مستقل کردن کامل کسب و کار از کارمندان فروش


امکان طبقه بندي هوشمندانه مشتريان(مثلا مشترياني که سه ماه است خريد نکردند) با هدف پيگيري يا ارسال پيام هاي گروهي به آنها


ارائه گزارشات کامل از فعاليت هاي کارمندان فروش، محصولات و هزينه هاي تبليغات براي بهبود تصميم سازي هاي آينده



تعادل کار تيم هاي مختلف با CRM


 


نرم افزار CRM به شما امکان مي دهد ايميل ها، تقويم و جزئيات تماس تلفني را در يک مکان به راحتي در دسترس مشاهده کنيد. اين قابليت براي همه بخش ها در دسترس است تا همه به طور يکسان بتوانند در کار خود پيشرفت کنند.


 


علاوه بر اين تيم هاي فروش ، بازاريابي و خدمات مشتري مي توانند اطلاعات ارزشمندي را در مورد مشتريان بدست آورند که براي هدايت مشتريان تا انتهاي قيف فروش و بسته شدن معاملات بسيار کارآمد ست.


انتخاب نرم افزاري که بتواند به بهترين نحو احتياجات کسب و کار را برآورده نمايد کار بسيار دشواري است. اما مي توان بر اساس بهترين ويژگي هاي يک CRM آنها را ارزيابي و با يکديگر مقايسه نمود. نرم افزار CRM پيام گستر با اکثر اين ويژگي ها تطابق دارد. قابليت سفارشي سازي نرم افزار، يکپارچگي با ساير نرم افزارهاي اداري، خدمات پشتيباني و استقرار فوق العاده و دارا بودن ابزارهايي چون مديريت فرآيندهاي کاري و مديريت تبليغات و فروش، خريد نرم افزار CRM پيام گستر را براي بسياري از سازمان بسيار خوشايند نموده است.


يکي از مهمترين بخش هاي سيستم CRM گزارشات آن مي باشد، گزارشات CRM چيست؟ و به چه سوال هاي شما پاسخ مي دهد؟


روند ايجاد فرصت هاي ورودي


تحليل فرصت هاي ورودي و اينکه چند درصد از آنها به مشتري تبديل شده اند


تحليل کاريز(پايپ لاين فروش) و اينکه آيا به درستي براي شما کار مي کند


تحليل فروش


گزارش عدم موفقيت در فروش


گزارش نرخ تبديل از فرصت به مشتري


گزارش عملکرد کارمندان فروش (‌نرخ تبديل هر کدام، ميزان فعاليت ها،‌ ميزان مشتريان شکست خورده و …)


و…


تک تک اين گزارشات به شما کمک مي کند که ايرادهاي کارخانه فروش خود را پيدا کرده و آنها را بهبود دهيد


 


منبع:


https://tn.ai/2189680


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تاپ 10 بیاین انسان باشیم مینیمال های یک کلاغ سپید تک انیمه مرجع دانلود برنامه Deepak Cucunguk دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه